Assalamualaikum...

Huhu,setelah sekian lama menyepi,baru hari ni aku dapat update blog aku yang ntah apa-apa nie.hahaha
Bukanlah niatku untuk menyepi,tapi apakan daya , tanganku menggigil,otakku berpusing,kakiku menggeletar...itu tandanya, AKU DEMAM...huhuhu...

Dari hari isnin lagi,aku dah start demam..
 Tiap malam menggigil je kerja aku.haha
Hari khamis, barulah aku pergi klinik,aku nie bukan apa. Aku tak sukalah pergi klinik..Lagi tak suka, kalau jarum...bukan pasal takut sakit..cuma malu dengan nurse.kalau cucuk jarum kat bahu,okay la..kalau kat punggung?hmmmmmm......takpelah,makan ubat je.hahaa

Dan setelah sekian lama aku bekerja di Kinabatangan, inilah pertama kali aku menjejakkan kaki ke klinik.. hahahaaa....
Inilah ubat yang aku dapat.Yang peliknya,apasal ada ubat sakit tulang plak doktor nie bagi kat aku???

Dan,selain ubat,tidak lupa juga....
hohoho...dapat cuti sakit...sehari jer... Tapi okaylah.dapat rehat kat rumah tadi.

Setelah selesai mengambil ubat,maka masa untuk bayar...
Berapa semua?
Rm 45.00
Perghh...mahalnya..tapi disebabkan memang aku perlukan ubat tu,aku bayar je lah.hahah

On the way ke ofis, mulalah aku mengomel sendirian sebab harga ubat yang mahal tu.hahaha...cakap sendiri dalam kereta.


Sampai je kat ofis,aku terjumpa seorang taukeh ladang ntah ladang mana... Tiba-tiba dia cakap.
"Alloo Bos! Gong Xi Fatt Chai" Sambil menghulurkan angpaw..

Wah..Angpaw.Rezeki jangan ditolak,musuh jangan dicari.wakakakaka...

Lantaklah tak kenal ke,kenal ke..dia dah bagi,ambil je la dan diakhiri dengan ucapan. Terima Kasih..wahahaha


Tengok dalam sampul .. Rm 20..hahaha...boleh tahan.kehkehkeh

Lepas dapat angpaw,aku pun berhenti mengomel pasal bayaran klinik itu tadi.wakakak...

7 comments:

Falling . said...

wahhhhhhh smoga incik kamen sht cpt yek...

KUREKURE COMEL said...

hahaha...dpt duit senyap ye....sengal...

hope cepat sembuh..ok...

cunndaa said...

owh...2 maknanye doktor suruh makan sup tulang hari2.....
bia xdapat ubat sakit tulang dh len kali...ngeeee

Jumir said...

Dah OK ke Incik Kamen?

AbbasyCollections said...

..arcmabaharin.. : Tengkiu ye..heheh

KUREKURE COMEL :hahaaaaha..duit boleh menutup mulutku.wakakkaka

cunndaa : nak makan nasi pun berat rasanya,nie kan plak sup tulang.wakakakaka


Jumir : Alhamdulillah,skarang dah beransur sihat.hehe

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

hehek..alololooo...sakit yee...makan la ubat..

pesanan dari cik misi ..auwww. :P

echaRierie said...

alala..kamen sakit rupanya..
jaga diri bha..hehe..
samala..sa pn dpt angpaw rm20 jgk ari 2..hehe

Post a Comment